2 frågor, 2 svar

Skrivet den i Q/A
Fråga 1: Jag var och skulle kolla det stället du fixade naglarna. Men det var mycket dyrare då, det stod 400 kronor? och den som jobbade där kunde knappt Svenska... Är det verkligen rätt ställe då? :) Dina blev så snygga så blev jätte sugen på att fixa mina :)
 
 
Svar 1: Oj det var ju lite konstigt. Tror priset kan bero lite på vem man gör det hos. Gör man hos hon som äger butik kan det säkert stämma med 400 kronor men vi gjorde hos hennes dotter, Lisa, och eftersom att hon förmodligen är som en elev så tar hon lite billigare. Så det kan nog vara anledningen. Sen vet jag också att det var en av de andra som jobba där som inte alls var bra på svenska, hon var nog nyanställd. Så du har nog ändå kommit rätt. Åå tack vad glad jag blir :) Men ringer du Lisa kan du säkert få mer svar. Kram
 
Här är hennes Instagram så prova ring på nummret där i förklaringen :)
 
 
 
Fråga 2:Vilken system kamera använder du dig utav?och isåfall skulle Lite fototips vara jättebra! :) 
 
Svar 2: Jag använder mig av en Nikon D3100. Jag fick den när jag fyllde 13 alltså för typ 2 och ett halvt år sedan. Det gör att det säkert har kommit massor av kameror men jag trivs ändå bra med den jag har. Jag är inte jättekunnig när det kommer till kameror utan jag använder mig oftast av auto. Så att kameran får avgöra det som är bäst liksom. Sen har jag provat på att ta lite mer manuellt och försökt lära mig lite hur det fungrerar. Det tycker jag var svårt att lära sig själv men jag vill gärna lära mig av någon som kan.
Så mina tips är:
Gör det inte svårare än vad det är, bilderna blir oftast bra ändå.
Be gärna någon annan ta bilderna för då blir de skarpare än om du tar med självutlösning.
Blir du inte helt nöjd med ljus osv, redigera dem när du har laddat upp bilderna på datorn, mycket lättare.
Våga ta olika vinklar på korten, variera så att det inte blir enformigt om du till exempel tar outfitbilder.
Sist men inte minst, prova dig fram. Det brukar ge resultat
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
Epost
Blogg

RSS 2.0