4 Juli

Skrivet den i Resor
4:th of July firas väldigt mycket här eftersom att det är Amerikas nationaldag. Amerikanerna har helt andra tradtioner när det gäller deras nationaldag. De firar den som vårat midsommar ungefär. Det är fest hela dagen och folk går utsmyckade i rött, vitt och blått för att hylla sitt land. Det tycker jag att vi svenskar borde ta efter :) Att få uppleva detta var riktigt roligt faktiskt. Vi tog en heldag på beachen med resten av alla San Diego människor. Det var folk överallt och alla hade det toppen. Där hängde vi hela dagen, vi hämta mat och satt och åt där nere, bada, spela beach volleyboll, strand tennis, hade högtalaren som pumpa musik och bara njöt av beachlivet. Underbart var det! Man kan inte med och klaga på att det är för varmt då, man bara pressar. När kvällen närmade sig tog vi oss tillbaka till hotellet för lite change av kläder och drog ut igen. Vi hamna på en restaurang med en fulldragen bar. Sjukt roligt att bara sitta och kolla på folk. Det var också många som kolla på oss för egentligen var det 21 års gräns för att komma in men eftersom vi var med mamma och pappa så var det ju okej. Men vi var ju helt klart yngst där i alla fall. Man blev i alla fall stolt svensk när Aviciis Levels spelades på högsta volym och dansgolvet sjöng med, det var niice! Vi tog sen en sväng förbi The Baked bear. Det är som en glasskiosk fast man kan göra som en "sandwich" med cookies. Hur gott som helst. Jag valde Chocolate chip med Cookie Dough glass. Den satt fint den :) Efter glassen tog vi oss ner till beachen för att se på fyverkirerna dock så var dom lite för långt bort för att man skulle höra ljudet och det är ju inte riktigt samma sak att bara se dom. Så vi stanna en stund men sen kände vi för att dra oss tillbaka. Mamma frös också lite som vanligt så då var det bäst att gå hem.. haha! Jag tycker att vi firade 4:th of July på bästa sätt!
 
 
 
 

Postat av: Anonym

Ni verkar ha det toppen bra, jag hoppas du tänker på din kära moppe kompis som fick sitt moppe kort för en vecka sen, jag saknar iallafall dig sjukt mycket;) många Bamse kramar från mig

2013-07-08 @ 00:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
Epost
Blogg

RSS 2.0