12/13 Juli

Skrivet den i Resor
Då var det dags för hemresan. Alltid lika sorgligt, men det är självklart skönt att komma hem också. Jag började längta hem när vi va på flygplatsen för då kändes det så nära men samtidigt så långt bort med tanke på hur lång tid det skulle ta. Vi tog en sista frukost på Kono´s innan vi satte oss i bilen mot flygplatsen. Där väntade vi först för vi var ganska tidiga. Vi var där runt halv 11 eller nåt och planet gick runt 2. Så det blev först en stund där och sen gick flyget Minneapolis som tog cirka 3,5 h. Där fick vi vänta till nästa flyg nästan två timmar också. Sen var det en lång flygresa som gällde. Hela 7,5 timmar, den var kortare än förra gången med tanke på att vi redan hade flygit över stora delar av USA men ändå. Sen var det lite struligt med våra biljetter så Fannie och Pappa fick plats bredvid varandra medans jag och mamma fick sitta själva bredvid främlingar. Och det gjorde väl inte så mycket egentligen, han jag satt bredvid var jättetrevlig men man vill ju helst sitta bredvid varandra så klart. Sen hade jag ett problem. Jag kunde verkligen inte sova. Jag var inte trött för fem öre och hur mycket jag än ville sova gick det inte. Med tanke på tidskillnader osv så var min kropp helt enkelt inte inställd på att sova. Det gjorde att jag upplevde flygresan väldigt seg, men som tur var hade jag ändå film att titta på så det var tur. När vi sen kom fram till Amsterdam var klockan runt 10 på morgonen där, eftersom att man flyttar fram klockan. På flygplatsen var vi cirka 2 timmar igen och sen gick flyget hem till Göteborg också cirka 2 timmar. Under hela den resan sov jag som en stock och det var tur det annars vet jag inte vad jag hade gjort. När vi sen kom till Landvetter väntade farfar på oss som det ska vara. Han hade sin lilla röda fara och släp efter för att få plats med alla våra grejer. Måste sett lite roligt ut men ändå, asbra ju! Mormor väntade sen hemma med god mat och Evelina kom till mig och vi hade massa saker att prata och berätta. Girltalk alltså. Rasmus var också förbi en stund så det var fullt upp direkt, egentligen skulle jag börja med min packning till Gothia men det är ju inte kul att packa så det sket sig lite. Jag sköt upp det, haha!
 
Så toltalt reste vi mellan 20-24 timmar men vi var alla glada över att inget var försenat och att det inte blev en extra övernattning i staterna som förra gången vi flög från San Diego. Så vi var alla glada när vi kom hem och jag kan knappt bärga mig till att komma tillbaka till mitt älskade USA. Det är mitt andra hem och det ska inte dröja allt för länge innan jag är tillbaka där igen. Bye bye USA for this time!
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
Epost
Blogg

RSS 2.0