Paris part 1

Skrivet den i Resor
Vi åkte i fredags från lanvetter och såg alla fram emot en bra helg. I stort sätt hela fredagen gick åt till att åka bil/flyg för att komma fram till Paris. När vi väl kom fram var det eftermiddag så vi hann gå ut och kolla lite vad det var som låg runt hotellet för att ha lite koll. Till kvällen hade vi boket bord på en fin krog. Och den var verkligen typiskt fransk. Hela den kvällen var ögonen uppspärrade. Man tittade på folk och hur alla betedde sig och hur det funkade osv. Det var som en film med allting. Och maten, hur mycket mat som helst. Och jag provade till och med att äta SNIGEL. Gott kan jag inte påstå att det va men nu har jag gjort det. Så det var en spännande start kan man lugnt säga.
 
Turisterna i oss kom fram och vi åkte på en sightseing tur genom stora delar av staden och såg massa fina bygnader. Jag kan inte alla namnen på dom men självklart Eiffel tornet och Notre dame. Två givna platser att se.
Efter en förmiddag med sevärdigheter kom vi äntligen till shoppingen. Och den gjorde oss absolut inte besviken! Vi hittade massa nya fina saker som kommer bli användbart. Alltid roligt!


Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
Epost
Blogg

RSS 2.0