Scoutläger i Alingsås

Skrivet den i Family and friends

Efter hemvändar dagen igår hängde jag med min moster till Alingsås för att tillbringa en natt här. Det är nämligen så att det just nu är ett jättestort scoutläger i Alingsås och eftersom mina tre kusiner har varit scouter allihopa så hjälpte den yngsta av dom till på lägret. Goa Oskar! Så jag var och hälsa på han och hans kompisar i deras strand café. Dom hade byggt upp inne i ett tält ett café som var inspirerat av beachen. Hur häftigt som helst! Och det var där alla ungdomar hängde och det förstår jag verkligen! Jag hängde sen med dom hem till en kille som hette Samuel så käka vi grillat där jag och grabbarna. Hur gott som helst för övrigt! Vi tog oss sen tillbaka till lägret för vid 10 var det en talkshow i cafet. Då kom också Monica så fika vi lite och satt och lyssnade en stund. Sen drog vi oss hem till långared för att sova. Det var roligt att se hur det fungerar på ett scoutläger med ungefär 3000 scouter och man blir lite imponerad asså. Själv kommer jag aldrig att bli scout men jag kan tänka mig att för dom är det här rena drömmen. x



Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
Epost
Blogg

RSS 2.0