En händelserik helg är nu slut

Skrivet den i Resor
Åå Köpenhamn, så fort man bara kör in i stan blir man glad på något sätt. Jag vet inte riktigt vad det är men så är det nästan alltid när man kommer till storstäder. Min helg har i alla fall innehållit mycket roligt. Vi kom till Köpenhamn ungefär runt 7 i fredagskväll. Då åkte vi snabbt till hotellet för att lämna av grejerna sen direkt in till stan. Där var vi bara snabbt och sa hej till pappa och hela gänget för dom var på Sif Jakobs showroom. Sen blev svenska gänget bjudna på middag av danskarna men då gick vi och käka själva på en jättemysig restaurang. Så möttes vi alla på hotellet sen senare. En bra start på helgen.
 
 
Vi som kom ner igår var jag, mamma, Fannie och sen var det Johans sambo Evelina.
 
 Lördagen startade med en god frukost vid 9 och sen direkt åkte vi in till stan så att vi var där lite efter 10. Vi gick runt och kolla i många butiker men kände att vi ville hålla oss lite först. Jag hade sagt att jag skulle hålla igen med shoppingen lite men det gick sådär på den fronten. Fick med mig en hel del fint från Köpenhamns city. Vi tog en god lunch vid Nyhamn och åkte sen ut en snabb sväng till Mässan och sa bara hej till alla och satt och hängde i Sif Jakobs monter. Vi svenskar åkte sen och åt på en sushi restaurang och sen började dramat. Jag blev nämligen bestulen på min mobil. Det var en kvinna som kom in och bad mig och Fannie att kolla på en karta av något slag och då höll hon den över mobilen och tog den under. Fy fasiken vad arg man blir då! (ursäkta mitt språk men så var verkligen känslan) Vi fick sen ringa och spärra den och polisanmäla. Fy sånt är så tråkigt! Vi fick i alla fall innan allt detta väldigt god mat och dom bjöd sen på dessert så man får väl vara lite glad i allting ändå. Så vi åkte sen tillbaka till hotellet och satt på hotellets bar lite.
 
Bilder från dagen kommer senare, hade det på mobilen men ska kolla om syster min har tagit några bilder :)
 
Idag har vi ägnat hela dagen åt att gå på mässan. Kolla vilka märken som ställde ut och hur  pulsen var. Idag var det mycket folk faktiskt och Moderna skrev några ordrar vilket alltid är roligt. Vi mingla runt lite överallt och idag kom också Stefan och Carro ner så vi hängde med dom lite med. Alltid trevligt att träffa massa folk och vara social. Sen var det en stor händelse för Sif med för en av de danska prinsessorna var där och hon var bjuden till Sifs monter. Så det var massa press och fotografer som var där och Sif skötte sig självklart riktigt bra! Vi käkade lite där på mässan och sen åkte vi hemmåt. Det tog lång tid för det var mycket trafik men vi kom hem i bra tid och tog en mysig pizza-middag tillsammans med grannarna. Bästa avslutningen! x
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
Epost
Blogg

RSS 2.0