hemkunskap, nej tack

Skrivet den i Allmänt
Det är skönt att ha lite praktiska ämnen i skolan absolut, men jag förstår det bara inte riktigt. Träslöjd, det man behöver lära sig där är typ spika upp spikar om man vill hänga upp något. Om man då inte vill jobba med det då förstår jag meningen med det. Men för oss andra då som bara tycker det är svårt och skadar oss så fort vi kommer i närheten i salen. Då går man ju bara av tiden och vill bara där ifrån. så nej tack! Hemkunskap är inprincip samma sak. Ja det är bra att lära sig grunderna när det gäller mat men resten. Jag kanske inte har tänkt att göra massa broccoli soppa och vill jag göra det kan man ju bara läsa ett recept. Så med detta avslutar jag mitt lilla anfall av onödig tid i skolan. 
I vilket fall så hade vi hemkunskap idag och vi gjorde fiskgratäng. Det gick la sådär men jag prova och åt faktiskt upp med tanke på att det blev en snabb frukost. Så kan det med vara!
 
Bilden säger ju sitt...


Kommentera inlägget här:

Namn Kom ihåg mig?
Epost
Blogg

RSS 2.0